Modele de lux

Archive

Bancuri cu soferi

Auto

Curiozitati auto

Navigation

Cum racim masina pe timpul verii

Una din probleme majore pentru șoferi, vara, este căldura arzătoare din acest anotimp. Pentru a nu suferi de căldură este bine să țineți cont de câteva sfaturi practice care vă vor face călătoria cu mașina plăcută. Iată îin continuare câteva modalităţi de răcorire a maşinii:

Unul din cele mai simple lucruri pe care le puteți face pentru a preveni ca mașina să se încingă este alegerea unei parcări care nu este expusă la soare. E mai simplu să previi decât să tratezi, aşa că alegerea unui loc de parcare cât mai ferit de razele soarelui este o mişcare firească. În realitate, această misiune devine imposibilă din cauza aglomerării din oraş insa ar fi bine ca totusi sa incercati daca aveti aceasta posibilitate.Dacă tentativa eşuează, căutaţi un loc în care soarele soarelui să bată spre partea din spate a maşinii. În felul acesta, bordul, volanul, schimbătorul şi scaunele din faţă scapă de supraîncălzire. Dacă nici această variantă nu dă roade, folosiţi cu încredere parasolare pentru parbriz şi lunetă, iar pentru geamurile laterale vă recomandăm o folie solară auto. Toate acestea în timp ce încercaţi să nu parcaţi aiurea, prin cine ştie ce locuri în care acest procedeu este interzis.

Parasolar contra razelor solare

Dacă nu ați parcat intr-un loc racoros şi vă confruntaţi cu o mini-saună instalată în habitaclul maşinii voastre, nu disperaţi.
Inainte de a folosi aerul condiționat puteți folosi o metodă simplă de racire a mașinii propusă de chinezi. Iată care sunt pașii propuși de chinezi și care "funcționează negresit" pentru răcirea rapidă a mașinii:
1 - deschide geamul de pe partea soferului
2 - deschide apoi ușa de pe partea opusă șoferului și ventilează aerul închizând-o și deschizaând-o de mai mult de cinci ori.

Presiunea creată în interiorul mașinii ar trebui să "arunce" aerul incins din interior pe geamul deschis. Astfel, chinezii promit că vom avea în vehicul circa 30 de grade Celsius, de la 41, îin doar 20 de secunde de îinchis/deschis usa.
Dacă vă hotărâți să folositi aerul condiționat puteţi face acest lucrul deschizându-l la maxim – atenţie, fără recirculare, deschizând parţial geamurile şi redirecţionand fluxul de aer către aeratoarele de la nivelul picioarelor. După ce interiorul s-a răcit suficient, închideţi geamurile şi eventual activaţi modul de recirculare a aerului.

Dacă trebuie să conduceți într-o zi foarte călduroasă, pentru a avea un  confort termic optim pe durata călătoriei, cea mai bună solutie este folosirea instalaţiei de aer condiţionat. Pentru rezultate optime, e indicat să faceţi uz de funcţia AUTO, iar geamurile trebuie să rămâne închise sau cel mult întredeschise. Trebuie sa fiti atent sa nu abuzaţi de funcţia AUTO mai mult de câteva minute, fiindcă poate răci excesiv atmosfera din habitaclu. Asa ca în timpul mersului, la drum lung, este indicată folosirea alternantă a aerului condiţionat pentru ca variaţia redusă a temperaturii de la interior nu va face corpul aşa de expus temperaturilor mari, la ieşirea din maşină. În plus, veţi economisi şi combustibil, deoarece compresorul climatizării solicită suplimentar motorul maşinii.




 
Pe timp de vară trebuie să fiţi atenti şi în ceea ce priveşte temperatura motorului, asigurandu-va că nivelul de antigel este în limite normale . Antigelul nu are doar un punct scăzut de îngheţ, ci şi un punct de fierbere situat foarte sus pe scara termometrului. De asemenea fiti atenti la anvelope caci acestea se pot încălzi excesiv la rândul lor, iar cea mai bună metodă prin prevenirea acestui fenomen este verificarea presiunii în roţi la plecarea la drum. Roţile umflate la o presiune mai mică faţă de cea recomandată acoperă o suprafaţă mai mare pe şosea, deci creează mai multă forţă de frecare şi implicit mai multă căldură, lucru care poate duce la pierderi de aderenţă şi uzură accentuată.
Share

Post A Comment:

0 comments: